Nowy KeyShot 4.1 już dostępny

04.07.2013 Skomentuj pierwszy

Luxion, lider technologii do foto-realistycznego rendering w czasie rzeczywistym, twórca programu KeyShot, pierwszego programu wykorzystującego śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym, przedstawia KeyShot 4.1!

KeyShot 4.1 to najnowsza aktualizacja KeyShot 4, która wprowadza mnóstwo nowych możliwości renderingu oraz przyspiesza tworzenie wizualizacji 3D w procesie projektowania produktu.

Wydanie KeyShot 4, zapewniło użytkownikom dostęp do nowych funkcji takich jak:

  • Live linking
  • Nowe fizyczne światła
  • Biblioteki kolorów Pantone ® i RAL ®
  • Nowe materiały Mold-Tech®
  • Zaokrąglanie krawędzi modelu
  • Jeszcze lepsze przeźroczyste materiały
  • Zapis widoku kompletnego (PRO)
  • Edytor oświetlenia HDR (PRO)
  • Renderowanie przebiegów (PRO)
  • Wsparcie dla obsługi ekranów 3D (PRO)
  • Ulepszony import

Nowe funkcje KeyShot 4 to, m.in. Live linking, które pozwala na niezwykle łatwą aktualizację modelu zaimportowanego do KeyShot zaraz po dokonaniu zmian w programie do projektowania.

Po przeniesieniu modelu z programu Creo, SolidWorks lub Rhino do KeyShot, oraz nadaniu materiałów i animacji, dzięki Live linking kolejne zmiany dokonane w programie do projektowania, można zaktualizować w KeyShot bez potrzeby ponownego importowania zmienionego już modelu w programie projektowym.

W KeyShot 4.1, dodano nowe możliwości programu:

  • Tekstury proceduralne,
  • Kaustyka,
  • Materiały kreskówkowe,
  • Zarządzanie kolorem

Ponadto KeyShotVR ma teraz możliwość generowania interaktywnych treści dla Apple iBooks, bezpośrednio z KeyShot.

Przegląd nowych funkcji

Luxion ciągle poszerza horyzonty w zagadnieniach związanych z foto-realistycznym renderingiem w czasie rzeczywistym. Odwzorowanie kaustyki dostarcza możliwość odzwierciedlenia załamania promieni świetlnych. Nowy materiał kreskówkowy pozwala na wprowadzenie i zarządzanie kolorami oraz cieniami konturów brył. Nowy interfejs, zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do wielu opcji importu plików. Wewnętrzny algorytm, odpowiadający za odpowiedni realizm, wraz z nowymi funkcjami, zapewnia najszybsze i najdokładniejsze tworzenie profesjonalnych wizualizacji.

Kaustyka

Nowa funkcja - odwzorowanie kaustyki, pozwala na precyzyjne wyświetlanie promieni świetlnych, które odbijają się lub przechodzą przez powierzchnie przezroczyste, bądź półprzezroczyste. Uzupełnia to dotychczasowe funkcje oświetlenia w KeyShot, który obecnie umożliwia zamienienie dowolnego obiektu w źródło światła. Algorytm opracowany i zastrzeżony przez firmę Luxion wraz z głównym naukowcem, Dr Henrik’em Wann’em Jensen’em, jest jednym z najszybszych algorytmów w branży, dostarczającym wyniki w zaledwie kilka sekund.

Teraz wizualizacje zachowania światła są w KeyShot jeszcze dokładniejsze.

Tekstury proceduralne

Nowe tekstury proceduralne są dostępne dla każdego materiału poprzez definicję tekstury dla danego obiektu. Sześć zdefiniowanych tekstur proceduralnych pozwala użytkownikowi na natychmiastowe zastosowanie tekstury do każdej powierzchni, dodatkowo z możliwością skalowania, dostosowywania i synchronizacji z innymi teksturami. Obecnie jest dostępnych sześć ustawień: Granit, Skóra, Marmur, Szum (tekstur), Szum (Fraktal) oraz Drewno, przy czym producent planuje dodanie kolejnych.

Tekstury proceduralne pozwalaj niezwykle szybko nadać materiałowi zdumiewający realizm.

Materiały kreskówkowe

Materiał kreskówkowy to nowość, która umożliwia użytkownikom wprowadzenie kolorów powierzchni, cieniowania i konturów bryły. Użytkownicy mogą wybrać materiał z listy wyboru typu materiału i użyć odpowiednich opcji, aby dostosować kolor materiału i konturu, kąt, szerokość, jakość krawędzi, czy ustawić zaawansowane opcje dostosowania konturów i cieni. Ponieważ użyto materiał zamiast trybu renderowania, materiał kreskówkowy może być stosowany w połączeniu z innymi materiałami do tworzenia obrazów, animacji oraz może być wykorzystywany w KeyShotVR.

Po prawej stronie przykład użycia nowych materiałów kreskówkowych

Zarządzenie kolorem

W preferencjach obecnej wersji KeyShot, dodano nowe ustawienia dla zarządzania kolorem. Funkcja zarządzania kolorem pozwala na dopasowanie i kontrolę prezentowania kolorów w różnych urządzeniach. Użytkownicy mają możliwość włączenia wyboru profilu ICC (.Icc lub .Icm) dostępnego u różnych producentów sprzętu i oprogramowania.

KeyShot 4.1 daje jeszcze większe możliwości zarządzania kolorem

Importowanie STL

Nowy importer STL jest teraz dostępny, jako część z 25+ 3D formatów plików obsługiwanych przez KeyShot. Nowa funkcja pozwala na bezpośredni import plików .stl do KeyShot.

Udoskonalenia importu

Import plików został znacznie ulepszony, aby lepiej prezentować geometrię w programie KeyShot. Struktura ta jest utrzymywana dla wszystkich formatów plików. Dzięki temu geometria dla wielu formatów plików jest teraz prezentowana właściwie.

Inne funkcje i udogodnienia

Oprócz tych wymienionych wcześniej, KeyShot 4.1 zawiera inne dodatkowe funkcje i usprawnienia. Wsparcie iBook dla KeyShotVR umożliwia stworzenie iBooks widget z wykorzystaniem iBooks Autor. Ponadto interfejs użytkownika został uproszczony. Wprowadzono możliwość zmiany nazwy punktu oświetlenia oraz kopiowania i wklejania regionów z HDRI. Dodatkowe opcje zostały również wprowadzone do szablonów materiałów, które pozwalają użytkownikom na dodawanie nowego szablonu dla części bądź materiałów, automatycznie lub ręcznie. Natomiast materiały użyte do sceny zostały przeniesione do zakładki Scena Projektu. Użytkownik może teraz tworzyć nieograniczoną liczbę warstw renderingów z możliwością tworzenia własnych nazw dla każdej warstwy. Animacje o większej wydajności niż dotychczas, są wykonywane z uwzględnieniem kolejności tworzenia. Kolejność ich generowania można zmienić na interaktywnym drzewku sceny.

UWAGA Webinarium !

Webinarium prezentujące nowe funkcje KeyShot odbędzie się w czwartek, 15 lipca o godzinie 14:00 - Zarejestruj się tutaj >>>

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: