Innowacyjne rozwiązanie dla lotnictwa w technologi NX CAD
Niewielkie wolumeny produkcyjne skomplikowanych produktów o długich cyklach życia - to jeden z tych czynników, dla których przedsiębiorstwa z branży lotniczej szukają rozwiązań optymalizujących proces projektowania. Sukces nowego produktu w dużej mierze zależy od daty wejścia na rynek. Bardzo ważną kwestię stanowi także zgodność z branżowymi - jak i rządowymi - wymogami, tak aby nie wpływały one negatywnie na bezpieczeństwo. Skuteczne dostosowanie do wymagań klientów umożliwia oprogramowanie takie jak NX CAD, które wspiera rozwój produktu, umożliwiając jego pełną kontrolę w trakcie całego cyklu jego życia.
NX CAD posiada wiele narzędzi do projektowania skomplikowanych kształtów w trzech wymiarach, obejmujących modelowanie powierzchniowe, bryłowe, bezpośrednie oraz krawędziowe. Dzięki funkcji modelowania powierzchniowego konstruktor ma do dyspozycji bogaty zbiór narzędzi do analiz powierzchni, zwłaszcza pod kątem hydromechaniki (m.in. aerodynamiki). Można w ten sposób tworzyć modele o optymalnych kształtach i rozmiarach. Wykorzystując zalety technologii synchronicznej, charakteryzującej NX CAD, konstruktor zapewnia sobie nieograniczone możliwości stylizacji powierzchni przy zachowaniu pełnej kontroli nad jej kształtowaniem. Technologia synchroniczna łączy w jednym środowisku modelowanie parametryczne i modelowanie bez historii, co pozwala na edycję modeli pochodzących z innych systemów CAD.
Konstruktorzy samolotów obecnie nie mogą wykonywać swojej pracy bez nowoczesnego oprogramowania. Podniesienie jakości wytwarzanych produktów, zwiększenie wydajności projektowania przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów, umożliwia skrócenie cykli produkcyjnych, przyczyniając się do szybkiego zwrotu z inwestycji. - mówi Grzegorz Kazimierczak, Prezes Zarządu i właściciel GM System, głównego partnera Siemens Industry Software w Polsce. Dlatego wybór odpowiedniego oprogramowania jest kluczem do sukcesu. Pozwala tworzyć modele radzące sobie w warunkach wyjątkowo dużych obciążeń dynamicznych, ciągle pracujące z obecnością pęknięć zmęczeniowych, w których eksploatacja płatowca sięga nawet do 60 lat. Na bazie oprogramowania Siemens Industry Software powstały takie samoloty, jak Boeing C-17A Globemaster III czy SUCHOJ Su-27 Flanker - zaznacza Kazimierczak
Właściwością, dla której konstruktorzy samolotów wybierają NX CAD, jest technologia WAVE umożliwiająca projektowanie z wykorzystaniem alternatywnych rozwiązań i wersji wyrobu. Umożliwia jednoczesne projektowanie na poziomie pojedynczego elementu i koncepcji całego wyrobu. Wszelkie zmiany są automatycznie przenoszone na wszystkie poziomy projektu. Modelowanie nowej wersji odbywa się na podstawie struktury kontrolnej, opisującej projekt koncepcyjny wyrobu poprzez szkielet geometryczny i jego zmienne parametry główne. Dzięki parametrycznej strukturze kontrolnej, różniące się projekty mogą być szybko analizowane, rozwijane i oceniane. Zmiany głównych parametrów projektu zawartych w strukturze kontrolnej, są automatycznie i bezbłędnie kopiowane do szczegółowej struktury wyrobu, pozwalając na zmianę koncepcji nawet w końcowej fazie rozwoju projektu. Tak sprawne rozwiązanie przekłada się na wzrost produktywności, a tym samym na zmniejszenie kosztów.
NX CAD przewyższa możliwościami podobne rozwiązania używane w innych systemach projektowania. Umożliwia interaktywne projektowanie ogromnych zespołów i stanowi jednolitą platformę technologiczną dla zarządzania cyklem życia produktu. Stwarza konstruktorom możliwość precyzyjnego wykonywania pracy, pozwalając na bardzo szybkie generowanie dokumentacji technicznej zgodnej z wybraną normą (np. ASME, DIN, ESKD, GB, ISO, JIS). Ponadto charakteryzuje się intuicyjnym interfejsem zorientowanym na użytkownika, co ułatwia dostęp do zaawansowanych możliwości programu. Dzięki swoim funkcjonalnościom przyczynia się do przyspieszenia prac nad rozwojem produktu przy jednoczesnym podniesieniu poziomu jego jakości i obniżeniu kosztów wykonania.