Autodesk 3ds Max 2008 (build 10.0.0.86)

30.11.2007 Skomentuj pierwszy

Autodesk udostępnił najnowsze wydanie aplikacji do profesjonalnego tworzenia grafiki trójwymiarowej. 3ds Max 2008 (build 10.0.0.86), bo o nim mowa, zoptymalizowano pod kątem pracy z dużymi projektami i szybkości renderowania scen oraz wyposażono w nowy MAXScript ProEditor, ułatwiający automatyzację zadań. Wprowadzono także kilka nowych narzędzi modelujących.

W nowej wersji programu znalazło się narzędzie Scene Explorer, które wyświetla hierarchiczny widok danych sceny oraz udostępnia analizator sceny. Za pomocą Eksploratora można sortować, filtrować i wyszukiwać sceny w oparciu o typy i właściwości obiektów. Kolejnym nowym składnikiem programu jest opcja Review, dostarczająca informacji o ustawieniach renderowania i oferująca interaktywny podgląd (np. cieniowanie obiektów z uwzględnieniem efektów self-shadowing i do 64 źródeł światła jednocześnie w "viewporcie"). Aplikacja charakteryzuje się zoptymalizowaniem sposobu wyświetlania shaderów z wykorzystaniem DirectX.

MAXScript ProEditor, czyli nowa wersja edytora skryptów MAXScript, przyspiesza proces zapisu w skrypcie, ułatwiając tym sposobem tworzenie skryptów służących do automatyzacji oprogramowania. Wyposażony został m.in. w obsługę wyrażeń regularnych (znajdź/zamień), może wyświetlać numer linii kodu; ma być też łatwy w dostosowywaniu do indywidualnych ustawień użytkownika. 3ds max 2008 oferuje wsparcie nowej wersji silnika renderującego mental ray 3.6, poprawiony system nasłonecznienia dziennego, poprawiony system przenoszenia dokumentów pomiędzy różnymi aplikacjami 3D.

Autodesk przekonuje także, iż 3ds Max 2008 lepiej radzi sobie z importem plików DWG, a nowa funkcja Select Similar identyfikuje wszystkie obiekty w zaimportowanej scenie DWG, charakteryzujące się podobieństwem do wybranego obiektu (co z kolei ułatwia jednoczesną edycję wielu obiektów). 3ds Max 2008 jest też w pełni kompatybilny z systemem Windows Vista (obsługuje też jego poprzednika, Windows XP) i dostępny w wydaniu 32- oraz 64-bitowym. Wymagania systemowe aplikacji to:

3ds Max 2008 32-bit:
- procesor Intel Pentium IV lub AMD Athlon XP (lub szybszy),
- pamięć: 512 MB RAM (zalecany 1 GB),
- 500 MB miejsca na HDD na plik wymiany (zalecane 2 GB).
3ds Max 2008 64-bit:
- procesor Intel EM64T, AMD Athlon 64 (lub szybszy), AMD Opteron,
- pamięć: 1 GB RAM (zalecane 4 GB),
- 500 MB miejsca na HDD na plik wymiany (zalecane 2 GB).

Jak wynika z informacji na stronie producenta, obecnie brak jest wsparcia dla komputerów Apple z procesorami Intela, pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych Microsoftu.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: