Samochód solarny zaprojektowany w SolidWorks
17.10.2011
Skomentuj pierwszy
samochód solarny zaprojektowany w solidworks world solar challenge university of michigan (um) solar team car
Od 2006 roku University of Michigan (UM) używa oprogramowania SolidWorks by być numerem 1 w rankingu samochodów solarnych w Ameryce Północnej. W niedługim czasie będą one konkurować na arenie międzynarodowej przemierzając 1800 mil po Australii. Quantum - jednomiejscowy pojazd wyścigowy będzie napędzany dzięki energii słonecznej osiągając moc 5kW.
Przy projektowaniu solarnych pojazdów zespół z UM skupił się na integracji systemów, które będą największym wyzwaniem. Mechaniczne części muszą być tak małe i lekkie jak to tylko możliwe, aby zmieściły się w obudowie. Dlatego zespół wykorzystuje oprogramowanie CAD 3D SolidWorks do modelowania wszystkich elementów samochodu oraz do sprawdzenia układu komponentów. Efektem jest samochód, który jest o 30 procent bardziej aerodynamiczny i o 200 ib lżejszy niż poprzednia wersja.
"W tym roku wierzymy w zwycięski projekt samochodu ze względu na poprawę aerodynamiki powłoki i redukcję masy. SolidWorks pomógł nam w projektowaniu, a to znacząco przyczyniło się do poprawy prędkości samochodu i manewrowania. "
Modelowanie beterii było również kluczowym wyzwaniem. W szczególności, zespół musi kontrolować temperaturyę akumulatora, aby zapobiec przegrzaniu.
Aby rozwiązać ten problem, zespół wykorzystał SolidWorks Simulation, aby ustalić najlepszy system chłodzenia. W przeciwieństwie do ostatnich lat, kiedy były używane baterie typu off-the-shelf , w tym roku baterie zostały zaprojektowane i stworzone od podstaw przez zespół Solar Car.
"UM Solar Team Car był w stanie osiągnąć przełomowe wyniki jako lżejszy i szybszy samochód", powiedział Marie Planchard, dyrektor edukacji w SolidWorks. "Ten niezwykły zespół jest gotowy do objęcia przewodnictwa w World Solar Challenge, a my jesteśmy dumni, że ma w tym swój udział oprogramowanie SolidWorks".
Przy projektowaniu solarnych pojazdów zespół z UM skupił się na integracji systemów, które będą największym wyzwaniem. Mechaniczne części muszą być tak małe i lekkie jak to tylko możliwe, aby zmieściły się w obudowie. Dlatego zespół wykorzystuje oprogramowanie CAD 3D SolidWorks do modelowania wszystkich elementów samochodu oraz do sprawdzenia układu komponentów. Efektem jest samochód, który jest o 30 procent bardziej aerodynamiczny i o 200 ib lżejszy niż poprzednia wersja.
"W tym roku wierzymy w zwycięski projekt samochodu ze względu na poprawę aerodynamiki powłoki i redukcję masy. SolidWorks pomógł nam w projektowaniu, a to znacząco przyczyniło się do poprawy prędkości samochodu i manewrowania. "
Modelowanie beterii było również kluczowym wyzwaniem. W szczególności, zespół musi kontrolować temperaturyę akumulatora, aby zapobiec przegrzaniu.
Aby rozwiązać ten problem, zespół wykorzystał SolidWorks Simulation, aby ustalić najlepszy system chłodzenia. W przeciwieństwie do ostatnich lat, kiedy były używane baterie typu off-the-shelf , w tym roku baterie zostały zaprojektowane i stworzone od podstaw przez zespół Solar Car.
"UM Solar Team Car był w stanie osiągnąć przełomowe wyniki jako lżejszy i szybszy samochód", powiedział Marie Planchard, dyrektor edukacji w SolidWorks. "Ten niezwykły zespół jest gotowy do objęcia przewodnictwa w World Solar Challenge, a my jesteśmy dumni, że ma w tym swój udział oprogramowanie SolidWorks".
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
Plastpol 2024 to ponad 600 firm i hale pełne maszyn
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
SMARTTECH3D ON – skaner 3D z rozdzielczością 6 MP
Monitory AOC Graphic Pro U3
ITM INDUSTRY EUROPE - 10 pawilonów pełnych innowacji dla przemys
ZWCAD 2025 Beta - przegląd nowości
TOP 10 funkcjonalności w IRONCAD 2024
ZWGeo 2024 SP1 - nowe funkcje
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI