Samochód solarny zaprojektowany w SolidWorks
17.10.2011
Skomentuj pierwszy
samochód solarny zaprojektowany w solidworks world solar challenge university of michigan (um) solar team car
Od 2006 roku University of Michigan (UM) używa oprogramowania SolidWorks by być numerem 1 w rankingu samochodów solarnych w Ameryce Północnej. W niedługim czasie będą one konkurować na arenie międzynarodowej przemierzając 1800 mil po Australii. Quantum - jednomiejscowy pojazd wyścigowy będzie napędzany dzięki energii słonecznej osiągając moc 5kW.
Przy projektowaniu solarnych pojazdów zespół z UM skupił się na integracji systemów, które będą największym wyzwaniem. Mechaniczne części muszą być tak małe i lekkie jak to tylko możliwe, aby zmieściły się w obudowie. Dlatego zespół wykorzystuje oprogramowanie CAD 3D SolidWorks do modelowania wszystkich elementów samochodu oraz do sprawdzenia układu komponentów. Efektem jest samochód, który jest o 30 procent bardziej aerodynamiczny i o 200 ib lżejszy niż poprzednia wersja.
"W tym roku wierzymy w zwycięski projekt samochodu ze względu na poprawę aerodynamiki powłoki i redukcję masy. SolidWorks pomógł nam w projektowaniu, a to znacząco przyczyniło się do poprawy prędkości samochodu i manewrowania. "
Modelowanie beterii było również kluczowym wyzwaniem. W szczególności, zespół musi kontrolować temperaturyę akumulatora, aby zapobiec przegrzaniu.
Aby rozwiązać ten problem, zespół wykorzystał SolidWorks Simulation, aby ustalić najlepszy system chłodzenia. W przeciwieństwie do ostatnich lat, kiedy były używane baterie typu off-the-shelf , w tym roku baterie zostały zaprojektowane i stworzone od podstaw przez zespół Solar Car.
"UM Solar Team Car był w stanie osiągnąć przełomowe wyniki jako lżejszy i szybszy samochód", powiedział Marie Planchard, dyrektor edukacji w SolidWorks. "Ten niezwykły zespół jest gotowy do objęcia przewodnictwa w World Solar Challenge, a my jesteśmy dumni, że ma w tym swój udział oprogramowanie SolidWorks".
Przy projektowaniu solarnych pojazdów zespół z UM skupił się na integracji systemów, które będą największym wyzwaniem. Mechaniczne części muszą być tak małe i lekkie jak to tylko możliwe, aby zmieściły się w obudowie. Dlatego zespół wykorzystuje oprogramowanie CAD 3D SolidWorks do modelowania wszystkich elementów samochodu oraz do sprawdzenia układu komponentów. Efektem jest samochód, który jest o 30 procent bardziej aerodynamiczny i o 200 ib lżejszy niż poprzednia wersja.
"W tym roku wierzymy w zwycięski projekt samochodu ze względu na poprawę aerodynamiki powłoki i redukcję masy. SolidWorks pomógł nam w projektowaniu, a to znacząco przyczyniło się do poprawy prędkości samochodu i manewrowania. "
Modelowanie beterii było również kluczowym wyzwaniem. W szczególności, zespół musi kontrolować temperaturyę akumulatora, aby zapobiec przegrzaniu.
Aby rozwiązać ten problem, zespół wykorzystał SolidWorks Simulation, aby ustalić najlepszy system chłodzenia. W przeciwieństwie do ostatnich lat, kiedy były używane baterie typu off-the-shelf , w tym roku baterie zostały zaprojektowane i stworzone od podstaw przez zespół Solar Car.
"UM Solar Team Car był w stanie osiągnąć przełomowe wyniki jako lżejszy i szybszy samochód", powiedział Marie Planchard, dyrektor edukacji w SolidWorks. "Ten niezwykły zespół jest gotowy do objęcia przewodnictwa w World Solar Challenge, a my jesteśmy dumni, że ma w tym swój udział oprogramowanie SolidWorks".
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
SOLIDWORKS 2025 - kluczowe funkcje
Aktualizacja AutoCAD i AutoCAD LT 2025.1
Nowe polecenie w NX do zaokrąglania krzywych na powierzchni
Rzutowanie krzywej w SOLIDWORKS
BenQ SW242Q - profesjonalny 24 calowy monitor IPS 2K
Zmiany w licencjonowaniu produktów Autodesk
Udoskonalone działanie grafiki w SOLIDWORKS
Dassault Systemes i Mistral AI zaczynają współpracę
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI