ShaderFX 1.5
Firma Lumonix poinformowała o wydaniu nowej wersji pracującego w czasie rzeczywistym edytora shaderów przeznaczonych dla środowiska 3ds Max. Wtyczka nosi nazwę ShaderFX.
Aplikacja umożliwia osobom o pewnym doświadczeniu programistycznym tworzenie złożonych shaderów HLSL FX, które mogą być bezpośrednio wykorzystywane w viewporcie 3ds Maksa. Pracę ma ułatwiać prosty interfejs użytkownika oraz zestaw zaawansowanych narzędzi pomocnych przy składaniu shaderów. Możliwe jest również eksportowanie danych, które da się następnie wykorzystywać w innych aplikacjach 3D. Nowa wersja aplikacji oferuje rozszerzenie dotychczasowych możliwości oraz kilka nowych funkcji związanych z materiałami, teksturami i światłami oraz symulacją powierzchni detali, a także eksportem shaderów.
ShaderFX został wyceniony na 249 dolarów i jest dostępny za pośrednictwem internetowej strony producenta, na której można również znaleźć jego próbną, darmową wersję. Program współpracuje ze środowiskiem 3ds Max w wersjach od 6. do 9., w tym również z 64-bitową edycją aplikacji.