Architektura QUADRO FX 5600 dostępna dla wszystkich

18.09.2007 Skomentuj pierwszy

Wydajna architektura procesorów graficznych pozwala na osiągnięcie przełomowych rezultatów zarówno w dziedzinie grafiki 3D klasy ultra-high-end, jak i profesjonalnych zastosowaniach 2D
 
 
NVIDIA przedstawiła już w tym roku doskonałe, profesjonalne karty graficzne NVIDIA Quadro® FX 5600 i Quadro FX 4600, oparte na rewolucyjnej zunifikowanej architekturze, zapewniającej wydajne przetwarzanie, obsługę Shader Model 4.0, obliczenia na GPU oraz inne przełomowe funkcje. Dzisiaj firma rozszerzyła rodzinę tych układów, przedstawiając nowe karty Quadro 2D i 3D klasy średniej i podstawowej, przeznaczone dla profesjonalistów z takich dziedzin jak CAD/CAM, DCC, obrazowanie medyczne, cyfrowe wideo i sektory finansowe. Nowe karty Quadro zmieniają definicję współczynnika cena/wydajność w segmencie profesjonalnym – poczynając od karty Quadro FX 370, dostępnej w bezprecedensowej cenie 128 USD (sugerowana przez producenta), po Quadro FX 1700, osiągalnej w cenie 699 USD (sugerowana przez producenta). Nowe karty mają możliwości wymagane przy wizualizacji najnowszej generacji treści 2D, wideo i 3D. W ten sposób rozwiązania Quadro stają się dostępne dla wielu użytkowników, w różnych typach projektów i przy różnych budżetach.

 
Seria profesjonalnych kart NVIDIA Quadro składa się obecnie z:
 
Rynek                         Nazwa / Wielkość bufora ramki         Cena (sugerowana przez producenta)
Podstawowy 3D           Quadro FX 370, 256 MB                      129 USD
Profesjonalny 2D          Quadro NVS 290, 256 MB                   149 USD
                                   Quadro FX 570, 256 MB                      199 USD
Klasy średniej 3D         Quadro FX 1700, 512 MB                     699 USD         
 
„NVIDIA tchnęła nowe życie w wyższy segment rynku grafiki profesjonalnej, a teraz skierowała się w drugim kierunku z kartą Quadro FX 370 – udostępniając obecną generację procesorów graficznych w bardzo agresywnej cenie poniżej 150 USD – i to podejście ponownie zasługuje na pochwałę”, powiedział Jon Peddie, dyrektor firmy badawczej Jon Peddie Research. „Istnieje wielu profesjonalistów zwracających baczną uwagę na cenę, którzy mogli do niedawna wybierać rozwiązania klasy konsumenckiej, ale obecnie zwrócą na pewno uwagę na obietnicę lepszej wydajności i solidności, zapewnianych przez certyfikowane karty Quadro FX”.
 
Nowa zunifikowana architektura NVIDIA dynamicznie przydziela zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli, umożliwiając twórcom treści 3D pełne wykorzystanie mocy karty bez względu na typ renderingu, którego potrzebują. Twórcy gier, operujący wielokątnymi modelami nastawionymi na uzyskanie maksymalnej wydajności przeznaczą większą moc kart na operowanie teksturami. Inżynierowie z przemysłu samochodowego i lotniczego, których modele składają się wielokątów o dużej gęstości, ale przy nikłym wykorzystaniu tekstur, wykorzystają moc kart przede wszystkim do przetwarzania wierzchołków. Zaś projektanci pracujący z modelami wykorzystującymi zarówno wielokąty, jak i dużą ilość wierzchołków, przekonają się, że karta dynamicznie przydziela zasoby shaderów w zależności od tego, która część modelu i jak wiele szczegółów jest aktualnie widzialnych.
 
Oprócz tego, że dysponują tą samą zunifikowaną architekturą oraz sterownikami, wszystkie profesjonalne rozwiązania graficzne NVIDIA Quadro są obecnie zgodne z Shader Model 4.0 i wyposażone w większą ilość pamięci bufora ramki, potrzebną do tego, by były w pełni zgodne z systemem Microsoft Windows Vista.
 
Najnowsze karty obsługują także architekturę obliczeń wykonywanych przez GPU NVIDIA CUDA. Obliczenia wykonywane za pomocą technologii NVIDIA CUDA rozszerzają funkcjonalność procesorów graficznych, pomagając w rozwiązywaniu intensywnych obliczeniowo zadań. Ta przełomowa architektura obliczeniowa zaimplementowana w najnowszej generacji procesorów graficznych NVIDIA uzupełniana jest przez środowisko programowania CUDA C oraz zestaw odpowiednich narzędzi.
 
„Dzięki kompletnej linii nowych technologii graficznych, HP oraz NVIDIA mogą zaproponować inżynierom i artystom rozwiązania w pełni odpowiadające ich potrzebom”, powiedział Will Wade, szef marketingu stacji roboczych HP. „Ta pełna linia oferuje najnowsze technologii zunifikowanej architektury NVIDIA oraz Shader Model 4.0 każdemu użytkownikowi, od podstawowego przeglądu szkiców produkcyjnych aż po najbardziej złożone zadania projektowe”.
 
„NVIDIA ciągle podnosi wydajność grafiki dla artystów korzystających z pakietów SOFTIMAGE®|XSI®, zaś program certyfikacji oraz rozwój sterowników zapewnia stabilność procesu produkcyjnego”, powiedział Marc Stevens, dyrektor generalny i prezes Softimage, Co, spółki zależnej Avid Technology, Inc. „Ujednolicając swoją serię rozwiązań Quadro z wysokowydajną zunifikowaną architekturą, rozwiązania firmy NVIDIA w połączeniu z narzędziami do animacji firmy SOFTIMAGE oferują doskonałą wydajność grafiki, stabilność oraz dostępność dla najbardziej wymagających artystów 3D”.
 
Rozwiązania NVIDIA Quadro są powszechnie dostępne za pośrednictwem wiodących producentów systemów, takich jak HP, Dell, IBM, Lenovo i Sun; wiodących integratorów stacji roboczych oraz partnerów firmy NVIDIA: PNY Technologies (w USA oraz regionie EMEA), Leadtek (APAC) oraz Elsa (Japonia). Więcej informacji na temat pełnej linii profesjonalnych rozwiązań NVIDIA Quadro znaleźć można na stronie www.nvidia.pl.
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: