Zaangażują się za 2600

13.07.2007 Skomentuj pierwszy

Bezpieczne zatrudnienie i możliwość ciągłego rozwoju — tak chcieliby widzieć swą przyszłość młodzi polscy inżynierowie.


Jednak w dalszej kolejności, inaczej niż w całej grupie młodych, przebadanej przez firmę Universum w ramach Polish Graduate Survey 2007, znalazły się kolejno: zadania i projekty będące ciągłym wyzwaniem, konkurencyjne wynagrodzenie i wewnętrzna edukacja. To ważna informacja dla pracodawców: przyszli inżynierowie bardziej niż inni studenci stawiają na rozwój i zmianę.

Podobnie zresztą jest z czynnikami decydującymi o wyborze firmy.
— Na pierwszym miejscu studenci kierunków technicznych wymieniają jej siłę finansową, ale już na drugim — innowacyjność, która wśród wszystkich studentów zajęła dopiero szóste miejsce. Te różnice pokazują, że młodzi inżynierowie to grupa specyficzna, którą silniej niż innych młodych przyciągają nowości techniczne, technologiczne i w zarządzaniu, możliwość rozwoju, praca, która jest wyzwaniem — komentuje Natalia Chomicka z Universum.

>> Śą inni: Przyszłych inżynierów
silniej niż innych młodych przyciągają
do firm nowości techniczne,
technologiczne i w zarządzaniu,
możliwości rozwoju i wyzwania
- mówi Natalia Chomicka
z Universum

Informatyka na czeleChęć bycia na bieżąco z nowinkami i uczestniczenia w ich powstawaniu widać też w wyborze najatrakcyjniejszych branż. Młodzi inżynierowie wskazali przede wszystkim sektor badań naukowych, ale marzy im się także praca przy oprogramowaniu komputerowym, w ochronie środowiska i w budownictwie. Dużo mniejszym zainteresowaniem cieszy się konsulting inżynieryjny, doradztwo w zakresie technik informacyjnych i — co już może bardziej dziwić — motoryzacja.
— Za takimi wyborami sektorów idą konkrety, czyli wybór firm, które przyszli inżynierowie uważają za idealnego pracodawcę. Wygrywa IBM, a za nią Microsoft i Nokia. Firmy z sektora software/IT zdominowały pierwszą dziesiątkę, ale są w niej też przedsiębiorstwa budowlane, jak Budimex i Skanska, a także medialne (ITI) — wyjaśnia Natalia Chomicka.

Premia albo auto
Czego oczekują za swoje zaangażowanie w pracę? Spędzania w firmie najwyżej 42,6 godzin tygodniowo i średnio 2557,45 zł brutto pierwszej pensji. A także szkoleń, płatnych nadgodzin i opłacanej przez firmę opieki zdrowotnej. No i premii za wykonanie zadania, a co trzeci — służbowego auta.
Z czym wchodzą na rynek pracy? Prawie 39 proc. pracowało już podczas studiów, ale nie miało to związku z kierunkiem nauki. 38 proc. odbyło praktyki związane ze studiami. Niecałe 5 proc. ma doświadczenia związane z zarządzaniem własną firmą.

Na jakie liczą bonusy
Program edukacyjny**
61,3
Płatne nadgodziny
48,2
Pakiet opieki zdrowotnej
47,2
Premia za wykonanie zlecenia
44,6
Samochód służbowy
34,7
**sponsorowany przez firmę  
 
W jakich działach chcą pracować
Badania naukowe
23,8
Oprogramowanie komputerowe
16,5
Ochrona środowiska
15,2
Budownictwo
13,0
Sprzęt komputerowy
12,8
 
Co ich przyciąga do firm
Dobra sytuacja finansowa firmy
37,1
Innowacyjność
33,9
Sukces na rynku
33,5
Solidny i godny zaufania zarząd
32,1
Etyka zawodowa
31,1
Co uważają za najważniejsze w pracy
Zadania i projekty
(nowe wyzwania)
37,1
Konkurencyjne wynagrodzenie
33,9
Wewnętrzny program szkoleń
33,5
Elastyczne godziny pracy
32,1
Samochód służbowy
31,1
   

IDEALNI PRACODAWCY
1 4. Hewlett-Packard
5. Siemens
6. Motorola
7. Budimex
8. Grupa ITI
9. Skanska
10. L'Oreal
2
3  

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: