NVIDIA RealityServer przyśpiesza obliczenia w chmurze z użyciem GPU

22.10.2009 Skomentuj pierwszy
NVIDIA, twórca procesora graficznego (GPU) oraz firma mental images, światowy lider technologii renderingu, przedstawili dzisiaj platformę przetwarzania w chmurze NVIDIA® RealityServer®, wydajne połączenie procesorów graficznych i oprogramowania, które przekazuje strumieniowo interaktywne, fotorealistyczne aplikacje 3D do komputerów PC, laptopów, netbooków i smartfonów podłączonych do Internetu.


NVIDIA RealityServer – efekt niemal 40 lat pracy firm NVIDIA i mental images nad sprzętem i oprogramowaniem – pozwala twórcom oprogramowania na tworzenie konsumenckich i przemysłowych aplikacji 3D nowej generacji, charakteryzujących się nowymi poziomami fotorealizmu.
  • Zespoły projektujące samochody będą mogły bezpiecznie dzielić się i wizualizować złożone, trójwymiarowe modele samochodów w różnych warunkach oświetleniowych i środowiskowych.
  • Architekci wraz ze swoimi klientami będą mogli przeglądać zaawansowane modele architektoniczne, renderowane w różnych warunkach, w tym także dziennych i nocnych.
  • Klienci sklepów internetowych będą mogli interaktywnie projektować wnętrza domów, meblować wnętrza i oglądać drapujące się tkaniny, a wszystko to przy idealnie wiernym oświetleniu.

Platforma NVIDIA RealityServer składa się z wyposażonego w GPU serwera NVIDIA® Tesla™ RS, działającego pod kontrolą oprogramowania RealityServer firmy mental images. Podczas gdy tworzenie fotorealistycznych obrazów dotychczas zajmowało godziny, a nawet dni, to nowe, pierwsze tego rodzaju rozwiązanie, może strumieniować fotorealistyczne sceny z prędkością podobną do tej, którą znamy z interaktywnych gier wideo.

To gigantyczny skok naprzód, przybliżający nas do fotorealistycznej grafiki realizowanej w czasie rzeczywistym, dostępnej dla każdego”, powiedział Dan Vivoli, wiceprezes działu marketingu w firmie NVIDIA. „Firma mental images w pełni wykorzystała zasadę jednoczesnego wspólne przetwarzania danych przez GPU w celu osiągnięcia interaktywnego fotorealizmu w dowolnym miejscu i czasie - czyli czegoś, co jeszcze wczoraj należało do dziedziny science fiction”.

Oprogramowanie RealityServer wykorzystuje technologię iray®, pierwszy na świecie renderer odwzorowujący rzeczywiste zachowania fizyki za pomocą raytracingu i wykorzystujący  masowo równoległą architekturę CUDA™ procesorów graficznych NVIDIA do tworzenia wyjątkowo dokładnych, fotorealistycznych obrazów poprzez symulację fizyki światła i jego interakcji z materią. Ponieważ raytracing jest jednym z najbardziej wymagających obliczeniowo zadań, technologia iray zaprojektowana jest tak, by wykorzystać moc obliczeń równoległych nowego serwera Tesla RS.

Wszyscy powinniśmy mieć możliwość obcowania z Siecią w taki sposób, w jaki obcujemy ze światem rzeczywistym, czyli w trzech wymiarach”, powiedział Rolf Herken, prezes i szef działu badań firmy mental images. “RealityServer oferuje niezwykłe możliwości i dalekosiężne następstwa dla przedsiębiorstw i konsumentów, pozwalając na obcowanie z treściami 3D w takiej formie i w taki sposób, jaki spodziewa się nasz mózg”.

Cytaty klientów

NVIDIA RealityServer zrewolucjonizuje sieciowy marketing i sprzedaż, pozwalając na interakcję z wirtualnymi produktami w bardziej realistyczny i bezproblemowy sposób”, powiedział David Kelly, prezes firmy mydeco.com, mieszczącej się w Wielkiej Brytanii witryny projektującej wnętrza. „Nasz interaktywny, wykorzystujący RealityServer program do planowania w 3D jest tym, co przyciąga klientów do mydeco, a realistyczna atmosfera niezmiennie wciąga każdego, kto jej doswiadczy.

Jednym z największych problemów, z którym stykamy się w badaniach w lotnictwie, jest zarządzanie i wizualizacja ogromnych zestawów danych przy jednoczesnym zapewnieniu ich bezpieczeństwa”, powiedział Fernando Toledo, szef Virtual Reality Center w National Institute for Aviation Research na uniwersytecie stanowym w Wichita. „Zastosowanie NVIDIA RealityServer do tworzenia wirtualnych prototypów, oceny projektów i zdalnej wizualizacji rozwiązuje te kwestie. Jesteśmy pod wrażeniem wydajności i możliwości realistycznego renderingu naszych wielkich trójwymiarowych modeli CAD za pośrednictwem Internetu bez konieczności ujawniania naszego adresu IP”.

„NVIDIA RealityServer jest integralną częścią naszej aplikacji do tworzenia scen 3D wykorzystywanej w portalu Facebook”, powiedział Mark Zohar, prezes firmy SceneCaster. „To unikalne rozwiązanie, wykorzystujące model przetwarzania w chmurze i procesory graficzne oferuje niezwykłe możliwości w zakresie tworzenia realistycznych aplikacji i usług 3D”.

Informacja o produkcie
Platforma NVIDIA RealityServer będzie dostępna od 30 listopada 2009 roku. Konfiguracje Tesla RS rozpoczynają się od zestawu ośmiu GPU i mogą rosnąć wraz z liczbą użytkowników pracujących jednocześnie. Konfiguracje pozwalające na dostosowywanie do własnych potrzeb, dostępne będą w ofercie największych integratorów systemów  i  kosztować będą średnio 25000 USD.  

Edycję deweloperską oprogramowania RealityServer 3.0 będzie można pobrać bezpłatnie, wraz z możliwością wykorzystania w aplikacjach niekomercyjnych. W przypadku zastosowań komercyjnych, opłata licencyjna przypadajaca na jeden GPU wynosi min. 3000 USD. W celu ustalenia innych opcji licencyjnych prosimy o kontakt pod adresem sales@mental.com .

Więcej informacji na temat NVIDIA RealityServer znaleźć można pod adresem www.nvidia.com/realityserver lub www.realityserver.com.
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: