Poradnik wdrożenia systemu PDM
Poradnik “Jestem innowacyjny. Wdrażam Autodesk Vault” jest już dostępny.
Poradnik wdrożenia Autodesk Vault ma na celu obrazowo przedstawić naturalny przebieg wdrożenia w firmie i zwrócić uwagę na potencjalnie niedopracowane aspekty. Poradnik pozwoli dostrzec obszary wymagające ulepszeń w firmie i zainspiruje do konstruktywnej analizy dotychczasowego schematu pracy w przedsiębiorstwie. Dowiedz się jak możesz polepszyć standardy swoich usług a jednocześnie zmaksymalizować efektywność i stać się innowacyjnym.
Sprawne zarządzanie dokumentacją w firmie to jeden z najważniejszych warunków jej zorganizowanego funkcjonowania. Współczesne przedsiębiorstwa mają rozproszoną strukturę i bazują na wielopłaszczyznowej komunikacji. Coraz częściej podnoszą skuteczność pracy grupowej i interdyscyplinarność nastawiając się na innowacyjność i szybszy rozwój procesu biznesowego – od pozyskania klienta, dopasowania się do niego, poprzez wystawienie oferty, wykonanie projektu, a następnie produktu, co kończy się realizacją zlecenia w terminie.
Kolejnym etapem jest analiza nawiązanej współpracy pod kątem tzw. wąskich gardeł, czyli potencjalnych obszarów, które można usprawnić podejmując się kolejnego zlecenia. Taka analiza możliwa jest w momencie, kiedy ma się kontrolę nad wspomnianym procesem w firmie. Zwykła komunikacja werbalna oraz słowne terminy i zakres obowiązków obecnie nie dają już możliwości zapanowania nad poprawnym, rzeczowym przebiegiem pracy nad projektem.
Sposób działania firmy stawiającej na rozwój i implementację nowych rozwiązań, przy ciągłej poprawie stosowanych schematów, z pewnością skutecznie usystematyzuje w kontekście zarządzania obiegiem dokumentacji system Autodesk Vault.
Autodesk Vault to niezbędny dodatek do programów CAD 3D, gdzie bieg procesom w firmie wyznacza odpowiednio modyfikowana i archiwizowana dokumentacja. Przechowywanie dokumentacji projektowej i około-projektowej w repozytorium zapewnia jej bezpieczeństwo. Scentralizowane archiwum gromadzi wszystkie zasoby, z których korzystają działy firmy, min. konstrukcyjny, technologiczny, handlowy i zakupowy, a określone uprawnienia konkretnych użytkowników zapewniają szybki i łatwy dostęp do wymaganych informacji.
Poprzez wdrożenie Autodesk Vault – systemu do zarządzania dokumentacją techniczną klient zyskuje liczne korzyści, wynikające w dużej mierze z oszczędności czasu podczas własnych prac projektowych.
Kluczowe funkcjonalności Autodesk Vault:
- Skuteczny obieg dokumentacji projektowej i okołoprojektowej wg opracowanych cykli elektronicznych
- Cykle elektroniczne odzwierciedlające realną drogę dokumentu od stworzenia do zatwierdzenia, wprowadzania zmian i emisji na produkcję
- Możliwość adaptacji pod systemy ERP
- Wersjonowanie i rewizjonowanie plików na bazie zgromadzonej historii każdego pliku
- Narzędzia do wyszukiwania plików w przechowalni
- Określanie ról użytkowników celem kontroli dostępu
- Współużytkowanie szablonów dokumentów i projektów
- Automatyczna numeracja dokumentacji
- Obsługa licznych formatów plików CAD i nie CAD
- Kontrola pracy grupowej oraz system korespondencyjny
- Praca z aktualnymi wersjami pliku
Korzyści, jakie przynosi praca w systemie Autodesk Vault:
- Eliminacja błędów projektowych
- Ponowne wykorzystanie uprzednio stworzonych projektów
- Porządek, hierarchizacja i historia w dokumentacji
- Brak duplikatów plików
- Szybkie wyszukiwanie dokumentów
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych
- Zwiększenie wydajności pracy i wprowadzenie automatyzacji
- Zarządzanie wersjami dokumentów
- Zapewnienie wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji
- Zarządzanie wydaniami i zmianami
- Tworzenie zestawień komponentów (BOM)
Kolejność wdrożenia Autodesk Vault:
- Analiza potrzeb klienta, czyli BPA (business process analysis)
- Przedstawienie wniosków w raporcie z weryfikacji potrzeb i wykryte problemów
- Ustalenie zakresu wdrożenia systemu PDM/CAD
- Oferta na wdrożenie
- Wdrożenie właściwe
- Asysta powdrożeniowa
Podręcznik do pobrania TUTAJ >>>