Forum SolidWorks Modelowanie kompozytów SW 2011 PROBLEM
Modelowanie kompozytów SW 2011 PROBLEM
Postów: 1
Data dodania: 16-02-2011 16:16
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem oprogramowania CADowskiego. Jestem studentem i muszę wykonać w SolidWorksie płytę kompozytową, która będzie się składać z kilku warstw: kompozyt/balsa/laminat/balska/kompozyt. Posiadam wersję studencką tego oprogramowania, która jak wynika ze strony producenta posiada moduł Software SolidWorks® Premium, gdzie możliwe jest badanie tego typu materiałów. W pomocy znalazłem informacje jak tworzyć skorupy kompozytowe: "Menedżer właściwości PropertyManager Definicja skorupy służy do definiowania grubości elementów skorupy cienkiej i grubej. Można również definiować skorupę jako kompozyt dla badań statycznych, częstotliwości i wyboczenia."
Siedzę już parę godzin w solidworksie i kombinuje jak koń pod górę znaleźć te opcje. Rozkładam ręce, nie wiem czy coś źle robię, czy faktycznie takich opcji w tej wersji nie ma. Jak faktycznie od podstaw powinno się to zamodelować?
Bardzo proszę o porady, za tydzień muszę już pokazać jakieś obliczenia :/.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Postów: 1
Data dodania: 01-03-2011 10:59
Do analizy kompozytów musisz oprócz SolidWorks mieć również SolidWorks Simulation Premium.
To co definiujesz e SW jako skorupę służy do analizy elementów blaszanych (najczęściej). W laminacie definiujesz właściwości poszczególnych warstw i ich grubości oraz kierunki.
Jak postępy?
Postów: 8
Data dodania: 17-03-2011 21:50
Witaj, przerobiłem ten temat od deski do deski, przeszedłem od catii algora w końcu udało mi się zrobić dosyc skomplikowane analizy kompozytów w SW. nawet kupiłem kompa pod te analizy bo troche trwają jak jest trudniejszy stan nawet godzine. zrobiłem prace inż o kompozytach warstwowych polimerowych ze zbrojeniem węglowym więc chyba pojęcie mam także wyślij mi co tam masz, jakie dane wymiary itp i cos poradzimy


pozdrawiam!
Napisz odpowiedź