Nowa wersja KeyShot 6 już dostępna

17.11.2015 Skomentuj pierwszy

KeyShot 6 już jest. Producent oprogramowania firma Luxion, przygotowała imponującą listę nowych funkcji, wprowadzających sporo innowacji w tworzeniu wizualizacji oraz animacji.

W KeyShot 6 skupiono się na czterech głównych obszarach rozwoju:

  • Efektywność pracy – zawierają się w tym gotowe propozycje ustawień oświetlenia (specjalny tryb dla wizualizacji wnętrz), renderowanie regionów w podglądzie rzeczywistym, kopiowanie i zapisywanie zestawów scen, wielowarstwowy zapis do PSD, blokowanie elementów na drzewku sceny, udoskonalone narzędzie przemieszczania,

  • Lepsza kontrola materiałów – w tym zupełnie nowy graf materiałów, dodawanie materiałów do etykiet, animacja materiałów, nowe tekstury,

  • Zupełnie nowe możliwości – widok OpenGL, edytor geometrii, konsola skryptów, tryb first person, przesunięcie obiektywu

  • Udoskonalenia istniejących funkcji – elastyczne opcje importu, nieograniczona rozdzielczość renderingów, animacja zawarta w wersji Pro, animacja ścieżki kamery, animacja zoom, animacja DOF.

Poniżej wybrane nowości:

Tryby oświetlenia

KeyShot 6 wprowadza aż sześć nowych trybów oświetlenia wraz z nowym algorytmem opracowanym specjalnie dla wizualizacji wnętrz. Wszystko po to, aby zwiększyć wydajność renderowania oraz maksymalnie uprościć proces doboru parametrów związanych z oświetleniem. Już na samym początku możemy wybrać tryb, który będzie odpowiedni dla naszej sceny, w zależności od tego czy tworzymy prostą wizualizację produktu z podstawowym oświetleniem środowiska, czy też korzystamy z oświetlenia pośredniego, lub też tworzymy wizualizację zamkniętego wnętrza. Dodatkowo możemy stworzyć własny, najlepiej sprawdzający się tryb oświetlenia, z którego najczęściej korzystamy.

Graf materiałów

Edycja oraz tworzenie materiałów jest teraz prostsze i bardziej intuicyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Wprowadzony w KeyShot 6 Graf materiałów wyświetlany jest w nowym oknie, w którym w sposób przejrzysty, w formie grafu wyświetlane są wszystkie materiały, tekstury oraz etykiety powiązane z danym elementem. W sposób intuicyjny możemy edytować poszczególne powiązania oraz coraz bardziej je rozbudowywać, aby uzyskać idealne odwzorowanie materiału.

Rendering regionów w podglądzie rzeczywistym

Użytkownicy KeyShot 6 Pro mogą teraz renderować dowolny region w podglądzie rzeczywistym. Tylko zaznaczony obszar będzie renderowany, tak aby zoptymalizować wydajność.

 

Edytor geometrii

Dzięki wprowadzonemu widokowi OpenGL z edytorem geometrii nie musimy już więcej przejmować się ograniczeniami modelu zaprojektowanego w oprogramowaniu CAD. Dzięki nowej funkcjonalności możemy podzielić obiekt zapisany jako pojedyncza część, np. na poszczególne ściany, tak aby do każdej z nich móc przypisać inny materiał.

Widok geometrii Open GL

KeyShot 6 wprowadza nowy sposób ustawienia sceny z wykorzystaniem widoku OpenGL. Widok ten wprowadza dodatkowy, dynamiczny podgląd rzeczywisty widziany z perspektywy osoby trzeciej, możliwość odtwarzania animacji 1:1, kontrolę ścieżki kamery oraz wiele dodatkowych opcji.

Animacja ścieżki kamery

Od wersji KeyShot 6, dodatek Animacja został wbudowany w wersję KeyShot 6 Pro. To rozszerzenie funkcjonalności nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami. Ponadto wprowadzono wiele nowych udoskonaleń modułu Animacja. Jedną z nich jest możliwość określenia ścieżki po jakiej ma poruszać się kamera, a także płynności przejść między kolejnymi jej pozycjami.

Przedstawione nowości stanowią jedynie część możliwości, które wnosi KeyShot 6.

O wszystkich nowościach przeczytacie Tutaj >>>

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: